Friday 15 July 2011

Anak Patung 1



Ting!

Aira : Amar…

Amar : Yup? Tetiba mesej aku tengah-tengah malam buta ni nape?

Aira : Kau bz ke?

Amar : Takdela, baru lps talking to the phone with my Nana. Hehe. kau tak jawab lagi soalan aku Cik Aira oii.

Aira cuma memandang skrin telefon. Kosong. Lantas, dibiarkan mesej Amar tidak berbalas.

***************************************************************

“Aku ada wat salah ngan dia ke Lim? Aku ada menggatal ngan orang lain ke kat sini?” dia meraup mukanya yang sudah pun dilitupi bulu-bulu halus. Malas. Malas dia nak ambil kisah dengan dirinya lagi.

“Sabarla Acap, mungkin dia tgh moody tu,” Alim menepuk-nepuk bahu Ashraf.

“Aku dah semakin tak paham ngan dia sekarang ni. Asyik-asyik nak marahkan aku, asyik-asyik nak moody.”

“Perempuan Cap, kau kena paham. Tah-tah dia tengah ‘cuti’ ke?” ujar Alim sambil matanya tak lepas-lepas memandang skrin laptop dihadapannya.

Ashraf mendengus. Benar, beberapa hari ni, dia benar-benar tidak faham dengan perangai Aira. Puas difikirkannya, adakah dia ada membuat salah dengan Aira sehingga saban hari gadis itu kerap memarahinya?

 Puas juga dia bertanya pada Aira, namun setiap kali dia ajukan soalan, satiap kali itu jugalah Aira memberi dia jawapan yang sama,

“Takde pape. Maafla kalau saya ganggu awak tengah study.”

Dalam tak sedar, dia terlena dalam ingatannya bersama Aira ketika mereka masing-masing sedang diulit bahagia dulu.

“Weh Acap, kau tido ke kau nangis??”


~to be continue~





No comments:

Post a Comment