Friday 15 July 2011

Anak Patung 2


1 MISSED CALL - SAYANG

1 NEW MESSAGE FROM SAYANG : ‘Awk, tido da ek?’

Pantas, punat hijau ditekannya.

‘Kiss me, ki-ki-kiss me, infect me with your love and fill me with your poison. Take me, ta-ta-take me, wanna be a victim, ready for abduction. Boy, you’re …..SORRY, PLEASE TRY AGAIN LATER.’

 Dia tidak berputus asa. Sekali lagi, punat hijau ditekan rakus.

‘Kiss me, ki-ki-kiss me, infect me with yo…..SORRY, PLEASE TRY AGAIN LATER.’

“Hmmphhh..”

“Aii, mengeluh bang? Asal ngn ko ni?” Alim yang baru masuk ke dalam bilik, menyapanya.

“Aira……”

Ain't about the (uh)
Cha-Chang Cha-Chang

Belum sempat dia menghabiskan ayatnya, telefonnya menyanyi ria.

SAYANG – CALLING

“Hello?” ditekapkan telefon rapat ke telinga kanannya, seraya keluar bilik. Tidak mahu Alim mendengar perbualannya.

“Emm, saya ingat awak da tido da tadi?”

“Belum lagi la syg. Saya tak perasan tadi, tengah wat assignment. Fon dalam beg.”

“Oh, sorry tadi saya pergi toilet. Emm…” Aira membisu di hujung talian.

“Nape syg?”

“Saya mintak maaf banyak-banyak kat awak. Sebab selalu je saya marahkan awak kebelakangan ni,” suara Aira perlahan. Takut ayahnya terdengar perbualan mereka.

“Takpe takpe. Saya tak kisah. Lagipun saya tau, kebelakangan ni saya tak berapa ada masa sgt layan awak. Tapi satu je saya nak pesan, saya syg awak sgt-sgt!”

Mata Aira mula berkaca, tapi ditahannya.

“Ye, saya syg awak jugak,” Aira mengeluh. Perlukah dia berterus-terang dengan Ashraf? Atau biarkan saja masa yang menentukan? Air mata Aira menitis satu-persatu tanpa dapat ditahan-tahan lagi. 


~to be continue~

No comments:

Post a Comment