Wednesday 27 July 2011

Anak Patung 8


Amar : Aku tau ko kuat. Sabar jela aira, Allah kan ade. Kau byk2 kan doa kau. Jgn cdey2 da ek? J

Aira : Aku sygkan dye, mar. syg dye sgt2! npe dye wat aku camni? ~sigh

Amar : Ra, dah la dah la. Bnde da lps xyah igt da. Ko kne pk kan diri ko tu. Xkn selamanya ko nk murung je camni? U need to move on ra. Dye kn da ade life dye sndiri. Ade gf yg dye rse bagus sgt dr ko tu kan?  Xkn la ko nk terusan dye tpu ko kot aira oii. U din deserve him lah. Cari lain je.

Aira : Ko ckp senang la, yg kne aku!

Amar : Igt ni cik aira, Allah sentiasa ade untuk ko. Pergila, wat solat hajat ke ap yg bley tenangkan hati ko tu. Cinta dunia tak ke mana pun wey. *ceh tuihh! aku ckp mcmla aku x bercinta! Haha

Aira : Hehe, pape jela ko ni. Anyway, thnx mar. at least aku ade la smgt sket nk terus hidup. J

Amar : HAHA! Ha, kan lawo je kwn aku ni ble senyum? J

Aira : Yela tu!

Telefon diletakkan ke tepi. Aira menarik nafas panjang. Aku tak sekuat yang kau sangka Amar. aku  terlalu cintakan dia!


FACEBOOK LOG IN

E-MAIL :           airasyakira@yahoo.com

PASSWORD :   **********


MESSAGE – SEE ALL MESSAGES – NAJWA ASRI


Mesej yang menghancurkan kisah hatinya terpampang luas di skrin laptop. Sekali lagi, Aira membacanya tekun. Selesai meneliti setiap satu butir perkataan yang ditaip, cursor laptop digerakkan. Punat-punat di keyboard ditekan laju.

Assalammualaikum najwa.

Terima kasih sebab bagitau saya pasal hal ni. Saya mintak maaf kalau dgn adanya saya selama ni, wat cinta awak n acap terganggu. Saya tau saya salah dalam hal ni. Rampas kepunyaan awk. Maafkan saya. Jujur, saya tak pernah tau pun pasal awk sebelum ni. Acap takde pulak cerita, 
mungkin dia nk jaga hati saya. Entahla.

Awak, saya harap awak dpt jagakan acap utk saya. Dia dah pun pilih awk. Lepas ni, dah takde sebab lagi utk awk ckp sy ni perampas. Saya n acap dah takde pape hubungan lagi. Dan awak tak perlu risau, sy tak akan ganggu hidup awk berdua.

Memangla jauh di  sudut hati sy ni, sy masih sygkan dia. Tapi sume tu dah takde makna lagi. Cinta sy pada acap, dah tak bernilai. Jaga dia baik2. Sy tau awk boleh jaga hati dia jauh lebih baik dari sy. sekali lagi, maafkan saya.

REPLY


Aira termemung. Pandangannya kosong. Lantas, dia teringatkan pesanan si sahabat; Amar.

‘Igt ni cik aira, Allah sentiasa ade untuk ko. Pergila, wat solat hajat ke ap yg bley tenangkan hati ko tu. Cinta dunia tak ke mana pun wey!’

“YA ALLAH! Betapa selama ni aku taksub dgn cinta dunia!” 


Bawa aku kepada MU
Keindahan yang tak semu
Peluk aku
Jangan pernah KAU biarkan
Ku terlupa pada MU

Kasihku tempatku mengadu
Takkan ada cinta yang bisa sempurna
Selain kepadaMU

(6IXTH SENSE FEAT NOE LETTO-CINTA YANG SEMPURNA)


**********************************************************************

Alim memandang skrin lebar di hadapannya dengan perasaan yang berkecamuk. Hatinya runsing. Rasa bersalah ternyata menghimpit jiwanya.

“Kau kena tolong aku rahsiakan perkara ni daripada Aira,” tenang suara Ashraf pada satu petang di hadapan blok Seri Putera. Alim masih lagi tercungap-cungap, meminta oksigen ketika mereka berehat sebentar daripada berjogging. Penat jugak!

“Whoa whoa! Aku taknak terlibat bro. pasal kau ngan Aira, aku tak mau campur!”

“Ala wey, tolong la. Kata member? Takkan aku mintak tolong besar siput ni pun kau tak boleh?”

“Ahh, siput tak siput. Taknak aku bersubahat ngan kau!” Alim mula mengangkat punggung meninggalkan Ashraf, meneruskan lariannya.

“Wey Alim! Rileks la wey, bukan susah pun. Kau cuma tolong jangan bukak mulut kat Aira je pun!” ujar Ashraf membontoti Alim yang telah jauh ke depan. Gila laju plak mamat ni lari!

“Cop cop Mr Ashraf. Nape kau taknak terus terang je ngan dia dari awal? Asal kau nak kena tipu dia? Sepatutnya sebelum kau kapel ngan Aira, kau kena bagitau dia terus! Takdela jadi camni! Sekarang, sape yang susah? Sendiri cari pasal, sendiri tanggung la derr,” bahu Ashraf ditepuk kuat.


‘I am not afraid to keep on living
I am not afraid to walk this world alone
Honey, if you stay, I'll be forgive…..’

Lagu ‘Famous Last Words’ dari band kegemarannya; My Chemical Romance menyentap lamunan Alim. Lantas, punat hijau ditekannya rakus.

MDM SINGA BETINA – CALLING


‘Argh! Ape pulak dah yang dia ni nak?’ gerutu Alim dalam hati. Punat hijau ditekan serta merta.

“Hello, yes mam? Can I help you?” Alim cuba melembutkan suaranya seboleh mungkin. Bercakap dengan Madam Susan yang seorang ini kena betul tutur bicaranya. Kalau tidak, bersiap sedialah telinga mendengar leterannya yang pedas dalam kuliah.

“Yes Alim. I tought you wouldn’t answer my call. Btw, can I know where is Ashraf? He didn’t even show his face after all this past week. Have you told him that I’m looking for him for so many days? What’s the matter with your bestfriend huh? Is he already dead?” petah saja perempuan cina yang usianya hampir separuh abad ini bertanya. Macam peluru machinegun!

“Sorry mam. But Acap is not….” belum sempat Alim menghabiskan ayatnya, pantas Madam Susan 
memotong.

“Excuse me? What did you just said? Acap? What’s that? A thing or what?”

 “No no no! I mean Ashraf, he asked us to call him Acap. His short name.”  Haihh, nasib baikla kau lecturer aku!

“Ayy. What a terrible name he had! So, where is that kicap, err acap or something?”

“He’s not well. I mean, he’s sick! Still at hospital since last two weeks. I’ll give you his MC in your next class. Anyway, thanks for asking mam. I’ll tell him that you missed him so much! Gotta go, bye! See ya!” segera talian telefon diputuskan.

Alim menyumpah-nyumpah dalam diri. Patutlah sume orang panggil kau singa betina!

Ahh, stress aku! Haihh, takde ke awek-awek cun online ni? Ngomel Alim menatap chatbar laman akaun muka bukunya. Secara spontan, matanya tertancap pada satu nama.
. AIRA SYAKIRA

Alim : Assalammualaikum..

Alim gelisah tiba-tiba. Matanya tak lepas daripada skrin laptop. Menanti Aira membalas.

TING!
AIRA MESSAGED  YOU

Aira : Waalaikummussalam
Alim : sori ganggu
            bz ke?
Aira : tak pun
Alim : kenal sy?
Aira : kenal
           roommate acap kn?
Alim : a’ah
           J
           err nak tnye bleh?
Aira : tnyela
Alim : acap dh bgtau awk?
Aira : pasal girlfren dye?
           najwa? J
           dah
Alim : err kalau x keberatan
           sy nk jmpe awk bleh?
Aira : jumpa?
           sorila, tak bleh rsenye
           npe nk jmpe sy? 
Alim : ad sumting sy nk cter
           psl acap..
Aira : sy rse da xde pape lg yg patut sy tau psl dye
           takpela, sy tak berminat
           thanks anyway  J
Alim : tp ni penting
           melibatkan awk jgk

o  AIRA SYAKIRA WENT OFFLINE

~to be continue~
p/s: Anak Patung 9 episod akhir! ^^

2 comments: